Zgodnie z regulaminem ustanowionym przez organizatorów „Znak Jakości” oceniającymi w konkursie są eksperci oraz konsumenci. Zarówno jedni, jak i drudzy mają taki sam wpływ na ostateczną ocenę, którą uzyskują poszczególne firmy.
Do udziału w konkursie zapraszani są tacy eksperci, którzy specjalizują się w branżach, w których działalność prowadzą zgłoszone do konkursu firmy. Zadaniem takich osób jest dokonanie rzetelnej oceny poszczególnych produktów oraz usług, na podstawie posiadanej wiedzy oraz informacji uzyskanych od producentów i usługodawców. Rola ekspertów jest bardzo ważne także podczas oceny jakości obsługi klienta. W tym przypadku mają oni przede wszystkim ocenić to, czy informacje przekazywane klientom na temat konkretnych towarów i usług są w pełni zgodne z rzeczywistością. Jednocześnie mają za zadanie skontrolować, czy firmy przestrzegają obowiązujących przepisów, na przykład podczas postępowania reklamacyjnego.
Konsumenci wyrażają swoją opinię na temat jakości oferty dopiero po wypróbowaniu danego produktu bądź skorzystaniu z konkretnej usługi. Maja oni bowiem sprawdzić, na ile spełniają one oczekiwania klientów. Konsumenci oceniają również poziom obsługi klienta, zwracając uwagę na to, czy producent bądź usługodawca jest w stanie udzielić zrozumiałych odpowiedzi na różne pytania oraz czy wykazuje przychylne nastawienie względem klienta.
Organizatorzy dbają o wybór niezależnych ekspertów oraz obiektywnych klientów, celem zapewnienia sprawiedliwego przebiegu konkursu.